Implementatie veranderproces
Interim-manager Vastgoed / Parkeren
Opdrachtgever: Gemeente Rotterdam
_____________________________________
Situatieschets
De Dienst Stadstoezicht is na een reorganisatie voortgekomen uit het voormalige Parkeerbedrijf en drie andere gemeentelijke instanties. Binnen de nieuwe dienst dient een afdeling Vastgoed te worden opgezet die verantwoordelijk is voor (een deel) van de ontwikkeling, het beheer en exploitatie van de gemeentelijke parkeergarages en parkeerterreinen. De afdeling zal 144 fte omvatten. De functie van de manager is vacant.
Opdracht
- Implementeren van het reorganisatie concept door de nieuwe afdeling op te zetten
- Het portfoliomanagement voor de komende jaren vorm en inhoud te geven
- Het overnemen van de lopende projectportefeuilles
- Werving en selectie van medewerkers en het nieuwe hoofd Vastgoed
Resultaat
Een nieuw vormgegeven afdeling die,
- op volle sterkte is en uitgerust is om de nieuwe taken op zich te nemen
- een concreet plan voor de komende jaren voor alle teams
- gehuisvest is in een nieuw pand
Eigen rol
Ik heb de nieuwe afdeling vorm en structuur gegeven. Sturing gegeven aan de nieuwe strategie en het portfoliomanagement voor de komende jaren. En naast de werving en selectie van de teammanagers en (later) het nieuwe afdelingshoofd, heb ik de nieuwe medewerkers gecoacht.